План-конспект №1.doc (639 kB)

 

План-конспект уроку у 11-А  класі

                       Клименко Г.В.

Тема уроку: Степенева функція

Мета уроку: Систематизувати відомості про степеневу функцію, показник якої число:

ü  натуральне;

ü  ціле;

ü  дробове.

Узагальнити властивості функції та формувати навички побудови графіка степеневої функції. Розвивати графічні навички, логічне мислення, увагу, пам’ять.

Формувати навички самостійної праці, вміння застосовувати набуті знання на практиці.

Обладнання: Комп’ютер, проектор.

  “Деякі види трансцендентних функцій,  які найбільш     

 часто зустрічаються, найперше степеневі та показникові,   відкривають доступ  до багатьох  досліджень”

Л. Ейлер

План-конспект №2.docx (54962) Степенева функція, її властивості, графік. Побудова графіка степеневої функції різними способами.

План-конспект уроку алгебри

У 9-му класі СЗШ

вчителя математики

Швець Ірини

 

Тема. Степенева функція

 

Мета уроку. Познайомити учнів із степеневою функцією, її властивостями і графіками.

І. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірити наявність виконаного домашнього завдання.

2. Розв'язування вправ.

а) Обчислити https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra10/algebra10.files/image1180.gif. Відповідь: 5.

б) Спростити вираз https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra10/algebra10.files/image1181.gif.  Відповідь: ab.

в) Спростити вираз https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra10/algebra10.files/image1182.gif. Відповідь: 2a.

 

II. Сприймання і усвідомлення матеріалу про степеневу функцію

Степеневою функцією називається функція виду у = хp, де р — постійне дійсне число, а х (основа) — змінна. Згадаємо вла­стивості степеневих функцій, їхні графіки. Результати наших досліджень будемо записувати в таблицю.

 


План-конспект №3.doc (230912) Дослідження похідної алгераїчних(трансцендентних) функцій.

                                           Борздих Анна Романівна                    Студентка  ВДПУ

Інституту математики, фізики і технологічної освіти

3-АМ групи

Тема уроку: Дослідження функції за допомогою похідної та побудова її графіка.

Мета уроку: Познайомити учнів із загальною схемою дослідження функцій.

Сформувати вміння та навички дослідження функцій за допомогою похідної та побудови їх графіків.

Розвивати алгоритмічне й логічне мислення, самостійно приймати рішення.

Виховувати пізнавальний інтерес до предмета комп’ютерної техніки, позитивну мотивацію до навчання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Місце проведення: комп’ютерний клас.

Методичне забезпечення: правила поведінки і ТБ у кабінеті, програма

дослідження функції, тести для перевірки, комп’ютерна презентація уроку, музей картин «Прекрасних ліній».

 

Епіграф:                                Скажи мені  - і я забуду,

                                                 Покажи мені – і я запам’ятаю,

                                                        Дай мені діяти самому – і я навчуся…

                                                                              Китайська народна мудрість


План-конспект №4.docx (60303) Логарифмічна функція, її властивості та графік. 

План-конспект уроку алгебри

У 9-му класі СЗШ

вчителя математики

Швець Ірини

Тема. Логарифмічна функція, її графік і властивості

Способи побудови графіка логарифмічної функції

Мета уроку. Ознайомити учнів з логарифмічною функцією, її властивостями і графіком.

І. Перевірка домашнього завдання

1. Три учні відтворюють розв'язування вправ № 13, 15, 20.

2. Розв'язування вправ, аналогічних домашнім.

II. Аналіз самостійної роботи, проведеної на попередньо­му уроці

 

III. Засвоєння властивостей логарифмічної функції та її графіка

Функція виду у =  loga x, де а — задане число, а > 0, а ≠ 1 нази­вається логарифмічною функцією.

Логарифмічна функція має такі властивості:

1)  Область визначення функції — множина всіх додатних чисел. Ця властивість випливає із означення логарифма, оскільки вираз loga х має смисл тільки при х > 0.

2)  Область значень логарифмічної функції — множина R усіх дійсних чисел. Ця властивість випливає з того, що для будь-якого дійсного числа b є таке додатне число х, що logax = b, тобто рівняння loga x = b має єдиний корінь. Такий корінь існує і дорівнює х = аb, оскільки loga аb = b.

3)  Логарифмічна функція на всій області визначення зростає (при а > 1) або спадає (при 0 < а < 1). Нехай а > 1. Доведемо, що якщо x2 > х1 > 0, то 

loga х2 > loga x1. Користуючись основною логарифмічною то­тожністю, умовою x2 > х1, можна записати https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra10/algebra10.files/image1589.gif. З останньої нерівності за властивістю степеня з основою а > 1 маємо, що loga х2 > loga x1.

Нехай 0 < а < 1. Доведемо, що якщо x2 > х1 > 0, то logaх2 < loga x1. Записавши умову x2 > х1 у вигляді https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra10/algebra10.files/image1589.gif одержуємо loga х2 < loga x1, оскільки 0 < а < 1.

4)  Якщо а > 1, то функція у = loga x приймає додатні значення при х > 1, від'ємні — при 0 < х < 1. Якщо 0 < а < 1, то функція у = loga x приймає додатні значен­ня при 0 < х < 1, від'ємні — при х > 1.


План-конспект №5.docx (73929) Показникова функція, її властивості та графік. Основні способи побудови показникової функції

План-конспект уроку алгебри

У 9-му класі СЗШ

вчителя математики

Швець Ірини

 

Тема. Показникова функція, її графік і властивості

 

Мета уроку. Засвоєння учнями поняття показникової функції, її властивостей і графіка.

Обладнання. Таблиця «Показникова функція».

І. Аналіз контрольної роботи

 

II. Повідомлення теми уроку

 

III. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

Функція виду у = ах, де а > 0, а ≠ 1, називається показниковою (з основою а).

Усне виконання вправ

1. Які із поданих функцій є показниковими:

а) у = 2х; б) у = х3; в) у = (-5)х; г) у = (https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra10/algebra10.files/image097.gif)х; д) у = (0,3)х; е) у = nх?

Відповідь: а); г); д); е).

2. Наведіть приклади показникових функцій.


План-конспект №6.docx (141916) Тригонометричні функції числового аргументу

План-конспект уроку алгебри

У 9-му класі СЗШ

вчителя математики

Швець Ірини

Тема. Тригонометричні функції числового аргументу

 

Мета уроку: Формування поняття тригонометричних функцій чис­лового аргументу; вивчення значень тригонометрич­них функцій деяких чисел (кутів), зміни знаків три­гонометричних функцій у координатних чвертях.

Література:

1. Навчальний посібник "Математика у старшій школі"/К. Карпік.-2012.-січень

2. Бондар Г. М. Методи і способи розв*язування трансцендентних рівнянь з параметрами: Урок0-проект 11 клас/Г.М Бондар// Математика в школах України.-2007.травень(№13-14)
-ст. 57-62

3. Журнал "Математика в школах України"

Плани розроблялися на основі шкільних підручників:

1. Підручник Алгебра-9 Істер

2. Підручник Алгебра-11 Мерзляк, Полонський і Якір