властивості.jpg (45164) 

 
 

Методи розв-язування трансцендентних рівнянь з параметром.pdf (124216)

 

Побудова графіків функції, що містять знаки модулів.doc (1351168)

 

 «Побудова графіків функції, що містять знаки модулів»                                                                                                                                                                                                                    

  Побудова графіків функції з   модулями недостатньо висвітлена у підручниках   для  філологічного, гуманітарного, універсального профілю загальноосвітніх навчальних закладів. Завдання даної теми не узагальнено з таких питань:

       -  побудова графіків алгебраїчних функцій з модулем ;

-         побудова графіків трансцендентних функцій з модулем ;

-         побудова  графіків комбінованих функцій з модулем .

   Не випадково завдання на побудову графіків функції  з модулем, дослідження їх властивостей є невід’ємним атрибутом     іспитів, співбесід з математики до ВНЗ , а також ЗНО, оскільки  вміння  розв’язувати такі завдання свідчить , що учень має ґрунтовну математичну підготовку, високий рівень логічного мислення, розвинуті творчі навики та навички дослідницької діяльності . Виконання побудови графіків функцій сприяє формуванню в учнів   алгоритмічного, наочно-образного мислення, логічного розгалуження пошукової  евристичної діяльності. Оволодіння навичками  розв’язування   подібних завдань є не тільки умовою успішного складання іспиту  чи тесту ЗНО - це необхідно для подальшого вивчення курсу вищої математики в ВНЗ.

   У роботі розглядаються завдання, що сприяють розвитку логічного, творчого, креативного мислення, формуванню алгоритмічного мислення, пошуково евристичної діяльності у процесі вивчення математики та підготовки до ЗНО шляхом використання   комп’ютерних технологій в умовах самопідготовки.

 У даному посібнику стержневими є завдання на побудову графіків функцій , що явно містять модуль або  до нього призводять .Особливістю є те, що для побудови графіків таких функцій не потрібно використовувати похідну, що економить час під час виконання тестів з математики ЗНО.  Розв’язання зроблено аналітичними міркуваннями, що ґрунтуються на означенні модуля та за допомогою програми Advanced Grapher.

  Посібник містить опорні завдання на побудову графіків функції з модулем, типові завдання на побудову графіків функції частини 3 ЗНО з математики 2008,2007 та попередніх років, пробного   тестування 2008 року (видавництво «Основа»),завдання для самостійної роботи ,що дає змогу перевірити та закріпити знання та вміння учнів.

   У шкільному курсі математики філологічного, гуманітарного і навіть універсального профілю приділяється недостатньо годин для відпрацювання  подібних завдань. Базові підручники середньої школи  містять лише окремі завдання на побудову  графіків складних функцій.

   Даний матеріал апробовано на індивідуальних, факультативних заняттях у 10-11 класах.

   Даний посібник стане корисним старшокласникам при підготовці до ЗНО та ДПА, вчителям- початківцям

Повторюєм:

1)    графіки елементарних функцій;

2)    основні властивості елементарних функцій.

...

 

Методичні рекомендації щодо вивчення математики.doc (90112)Приклад аналізу уроку_.docx (16132)

Методичні рекомендації щодо вивчення математики

у 2014-2015 навчальному році

 

У 2014-2015 н.р. вивчення математики у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за програмами:

5-6 класи – Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програму підготували: М.І. Бурда, Ю.І. Мальований, Є.П. Нелін, Д.А. Номіровський, А.В. Паньков, Н.А. Тарасенкова, М.В. Чемерис, М.С. Якір.

7-9 класи – Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. – 64 с.

10-11 класи – Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Частина ІІ. Профільне навчання / Упоряд.                       Н.С. Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В. Єргіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 384 с.

8-9 класи (поглиблене вивчення) – Математика. 8-9 класи. Програма для класів з поглибленим вивченням математики // Інформаційний збірник МОН України, 2008.– № 16-17.

...

 


Рекурентні формули.docx (59275)

 

 
У 11-му класі середньої школи  розглядають трансцендентне рівняння як функцію однієї змінної.
Розглянемо приклади знаходження інтегралів трансцендентних функцій за допомогою рекурентної формули зведення
...